الهام حیدری؛ نادر سید کلالی؛ مهتاب میرزایی
چکیده
در محیط کسبوکار کنونی، افزایش شدت رقابت و عدم اطمینان محیطی باعث شده است که مدیران ارشد برای بهرهگیری از فرصتهای گوناگون، به عواملی که بر عملکرد سازمان تأثیرگذار است توجه ویژهای مبذول کنند. پژوهش حاضر به موضوع تأثیر جهتگیری بازار که یکی از انواع جهتگیریهای استراتژیک محسوب میشود، بر عملکرد کسبوکار با تأکید بر نقش میانجی ...
بیشتر
در محیط کسبوکار کنونی، افزایش شدت رقابت و عدم اطمینان محیطی باعث شده است که مدیران ارشد برای بهرهگیری از فرصتهای گوناگون، به عواملی که بر عملکرد سازمان تأثیرگذار است توجه ویژهای مبذول کنند. پژوهش حاضر به موضوع تأثیر جهتگیری بازار که یکی از انواع جهتگیریهای استراتژیک محسوب میشود، بر عملکرد کسبوکار با تأکید بر نقش میانجی پذیرش شبکههای اجتماعی میپردازد. این مطالعه پژوهشی پیمایشی است و بهمنظور انجام آن نظرات مدیران و رؤسای شعب شرکتهای بیمه آسیا در شهر تهران موردسنجش قرار گرفته است. نمونه آماری تحقیق بر اساس فرمول کوکران شامل 158 شعبه مختلف شرکت بیمه آسیا در شهر تهران در نظر گرفته شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که جهتگیری بازار بر عملکرد کسبوکار با نقش میانجی پذیرش شبکههای اجتماعی تأثیرگذار است؛ بنابراین میتوان گفت جهتگیری بازار صرفنظر از تأثیر مستقیم بر عملکرد کسبوکار، میتواند بهطور غیرمستقیم از طریق تأثیرگذاری بر پذیرش شبکههای اجتماعی، زمینه رشد عملکرد شرکت را فراهم آورد.